REKLAMAČNÝ PORIADOK
TIP-CAR DIELY s.r.o.
Obchodné vzťahy spoločnosti TIP-CAR DIELY, s.r.o. (ďalej len spoločnosť) so zákazníkmi sa riadia pri veľkoobchodnom predaji zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení (ďalej len „ObZ“) a pri malopredaji konečnému spotrebiteľovi zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „OZ“) a zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 250/2007 Z.z.“). Uvedené platí aj v rámci právnych vzťahov medzi zmluvnými stranami vo veci nárokov z vád tovaru a
ich uplatnenia.
Maloobchodným predajom konečnému spotrebiteľovi sa pre účely tohto reklamačného poriadku rozumie predaj spotrebiteľovi, t.j. fyzickej osobe, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
Veľkoobchodným predajom sa na účely tohto reklamačného poriadku rozumie každý predaj, ktorý podľa právnych predpisov platných na území Slovenskej republiky a tohto reklamačného poriadku nemožno považovať za maloobchodný predaj konečnému spotrebiteľovi.
1. Zodpovednosť spoločnosti za vady predanej veci
1.1.
Predávaný tovar musí mať požadovanú kvalitu, množstvo, technické parametre a musí byť bez vád, najmä musí zodpovedať záväzným technickým normám. Obal, v ktorom je tovar uložený nesmie byť poškodený . Za vady, ktoré má predávaný tovar už pri prevzatí kupujúcim v plnej miere zodpovedá predávajúci.
1.2
Pri tovaroch predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
1.3
Pri montáži tovaru je kupujúci povinný riadiť sa pokynmi uvádzanými výrobcom automobilu a zakúpeného tovaru.
1.4
Nároky plynúce zo záruky zanikajú, ak bol tovar:
a) mechanicky poškodený neodbornou manipuláciou, alebo zlým skladovaním po prevzatí tovaru,
b) poškodený neodborným zásahom do jeho konštrukcie alebo neodbornou montážou,
c) znehodnotený nadmerným používaním alebo bol používaný na iný účel než sa bežne používa,
d) poškodený prepravou spotrebiteľa.
1.5. V prípade už použitého tovaru predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím, alebo opotrebením. Na použitý tovar sa nevzťahuje záruka, ak sa na tom výslovne predávajúcia kupujúci nedohodnú.
2.Záručná doba a uplatnenie nárokov z vád tovaru zmluvnými stranami
Povinnosti kupujúceho:
2.1
Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru tovar riadne skontrolovať či nie je kvantitatívny rozdiel, alebonie sú kvalitatívne vady.
2.2
Pred ďalšou montážou, prípadne povrchovou úpravou je kupujúci povinný overiť(vyskúšať) či je tovar rovnaký aký požadoval a či správne pasuje(dosadá) na vozidlo.
2.3
Ak sa kupujúci rozhodne tovar neprebrať z kvalitatívneho, alebo kvantitatívneho dôvodu je povinný to ihneďoznámiť spoločnosti Tip-car diely s.r.o., kde si daný tovar objednal.
2.4
Vady musí kupujúci uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu, najneskôr do 24 mesiacov od prevzatia tovaru.
2.5
Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim. Ak sa zmluvné strany nedohodli inak, záručná doba pri maloobchodnom predaji konečnému spotrebiteľovi je 24 mesiacov.
2.6
Reklamáciu je kupujúci povinný uplatniť voči spoločnosti ihneď ako sa vada na tovare prejaví.
2.7
Záručná doba sa vzťahuje aj na výrobky predávané vo výpredajoch, či so zľavou. Ak je však poskytnutá zľava kvôli určitej vade, túto vadu potom nie je možné reklamovať.
2.8
Právo zo zodpovednosti za vady na tovare zanikne, ak sa neuplatní v súlade s vyššie uvedenými ustanoveniami tohto reklamačného poriadku.
3.Miesto a spôsob uplatnenia reklamácie
3.1
Kupujúci uplatňuje reklamáciu v sídle spoločnosti TIP-CAR DIELY, s.r.o. prípadne u oprávneného pracovníka spoločnosti.
3.2
K uplatneniu vád (reklamačnému konaniu) je potrebné predložiť vadný tovar, dôkladne vyplnený Reklamačný protokol vydaný spoločnosťou TIP-CAR DIELY s.r.o, doklad o zakúpení tovaru, vyjadrenie odborného servisu, ktorý vykonal montáž (demontáž, prípadne posúdenie vady).
3.3
Kupujúci dopraví reklamovaný tovar na reklamačné miesto za účelom posúdenia opodstatnenosti reklamácie.
3.4
Reklamačné oddelenie spoločnosti rozhodne o postupe riešenia reklamácie v čo najkratšej dobe. Ak predávajúci zadal vypracovať odborné posúdenie na účely posúdenia oprávnenosti reklamácie, rozhodne reklamačné oddelenie o postupe riešenia reklamácie po obdržaní vypracovaného odborného posúdenia.
3.5
Reklamačné oddelenie spoločnosti rozhodne o postupe riešenia reklamácie nasledovnými spôsobmi:
a) rozhodne, či vadný výrobok opraví, vymení za výrobok bez vady, kupujúcemu vráti
peniaze oproti vráteniu tovaru, alebo poskytne kupujúcemu zľavu.
b) reklamáciu zamietne.
3.6
Spoločnosť sa zaväzuje reklamácie riešiť v čo najkratšej možnej lehote po nevyhnutne nutnú dobu s vzhľadom na odborné posúdenie výrobku dodávateľom, alebo výrobcom. Pri maloobchodnom predaji konečnému spotrebiteľovi bude reklamačné konanie ukončené najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie a kupujúci bude o spôsobe vyriešenia reklamácie oboznámený písomnou formou.
3.7
Reklamácia sa nevzťahuje na prirodzené starnutie a bežné opotrebovanie výrobku.
4.Práva kupujúceho pri zistení vád tovaru v rámci maloobchodného predaja tovaru konečnému spotrebiteľovi
4.1 Odstrániteľné vady:
4.1.1
Za odstrániteľné vady sa považujú také vady, odstránením ktorých neutrpí kvalita a úžitkové vlastnosti výrobku.
4.1.2
V prípade odstrániteľnej vady tovaru má kupujúci právo na:
a) odstránenie vady tovaru (§ 622 OZ),
b) poskytnutie zľavy z ceny tovaru. Pri určovaní výšky primeranej zľavy sa prihliada na charakter vady, stupeň a spôsob opotrebenia veci, dĺžku používania veci a možnosti jeho ďalšieho užívania.
c) Výmenu tovaru alebo jeho súčasti, ak sa vada týka len tejto súčasti tovaru, ak tým predávajúcemu nevznikli neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť závady (§ 622 OZ).
d) Odstúpenie od zmluvy, ak kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne používať (§ 623 OZ).
4.2 Neodstrániteľné vady:
4.2.1
Za neodstrániteľné vady sa považujú vady, ktoré nemožno odstrániť a ktoré bránia tomu, aby bolo možné tovar riadne užívať ako bez vady.
4.2.2
V prípade neodstrániteľnej vady tovaru má kupujúci právo na:
a) výmenu tovaru,
b) odstúpenie od kúpnej zmluvy,
c) na primeranú zľavu z ceny tovaru, ak ide o neodstrániteľné vady tovaru a tovar sa dá používať. Pri určovaní výšky primeranej zľavy sa prihliada na charakter vady, stupeň a spôsob opotrebenia veci, dĺžku používania veci a možnosti jeho ďalšieho užívania.
5.Výhrada vlastníckeho práva, Poškodenie tovaru pri predaji
Pri predaji dochádza k prechodu vlastníctva k tovaru na kupujúceho až úplným zaplatením ceny za vybraný tovar. Ak kupujúci poškodí alebo zničí vybraný tovar ešte pred prechodom vlastníckeho práva k tovaru, zodpovedá za spôsobenú škodu podľa príslušných ustanovení ObZ, resp. OZ o zodpovednosti za škodu.
6.Náklady spojené s reklamačným konaním
V prípade odborného posúdenia vady reklamovaného tovaruhradí náklady s tým spojené:
6.1 Predávajúci, ak ide o náklady na odborné posúdenie vady tovaru pri reklamácii uplatnenej do 12 mesiacov od zakúpenia spotrebiteľom.
6.2 Kupujúci/žiadateľ o reklamáciu v prípade, že reklamácia nebola posúdená ako oprávnená a odborný posudok uvádza, že vada bola zapríčinená nesprávnym používaním, nesprávnou/neodbornou montážou resp. úmyselným konaním kupujúceho/tretej osoby.